vrijdag 1 februari 2019

Eerste narcis in het begijnhof te Brugge

Vandaag heb ik in het Prinselijk begijnhof "Ten Wijngaarde" te Brugge de eerste narcis gespot. Helaas had ik mijn fototoestel en telelens niet bij de hand, dus moest ik me behelpen met mijn smartphone. En omdat ik als brave Bruggeling niet op het gras wil lopen, moest ik van op een hele afstand deze foto nemen.



Vorig jaar was de eerste narcis er iets vroeger bij. De volgende foto nam ik op 26 januari 2018 en het was duidelijk dat de plant toen al enkele dagen in bloei stond. Zo zie je maar dat het koude winterweer de ontwikkeling van de planten iets vertraagd heeft. Maar goed ook, want narcissen horen eigenlijk in de lente te bloeien. Ik kan haast niet wachten om opnieuw de gele bloemenzee in het Begijnhof te zien.



1 opmerking:

Unknown zei

Prachtig. Ook ik kijk weer uit naar die mooie periode.